TaraDownUnder.reismee.nl

Auckland!

Kia ora!!! (Hallo in Maoiri, veel gebruikt in New Zeeland)

Sweet As....!!! (Alles goed?Alles goed!)

Jaja.. Wat typisch Nieuw Zeelandse woorden geleerd.
Inmiddels 5 dagen in Nieuw Zeeland. In Auckland...de grootste stad van Nieuw Zeeland, en de op4 na meest uitgestrekte stad van de wereld, waar zo'n 1 derde van de bevolking van NZwoont! Je kunt je dus zo indenken, dat die geweldige natuur waar NZ om bekend staat zich niet hier bevindt. Vrijdag kwamen we (Anne, Edwin en ik) hier aan, en al gauw waren we de grote gebouwen en het stadsgebeuren zat...Na een beetje bijkomen zondag daarom op zoek gegaan naar Mount Eden...een van de kraterbergen hier (Auckland is namelijk een en al en ligt namelijk een en al op (oude) vulkanen. Daar zagen we ons eerste mooie uitzicht hier!

Wat mij voor het eerst een beetje het gevoel gaf; he lekker ik ben op reis!

Cool

In het hostel waren de eerste nachten ook erg wennen, we kwamen apart van elkaar op 4persoonskamers met vreemden...en je bent nog zo moe van de jetleg dat dit best zwaar valt. Weg is al je privacy, vertrouwde omgeving en vertrouwde personen om je heen,maar... het went! Twee dagen geleden met zijn 3en verplaatst naar een 8 persoonskamer, een kamer met erg gezellige mensen waar het mee klikt...voor geenprivacykomt nu gezelligheid in de plaats!

Zo zijn we gisteren met elkaar op stap geweest, naar de bar onder het hostel...ladiesnight...vrouwen gratis cocktails! Mannen...in rok!
Een leuke avond, waarbij ook de politie even een gezellige babbel kwam doen! En nee dat bedoel ik niet sarcastisch, in plaats van (chagerijnig) te verschijnen als er iets aan de hand is, is het hier heel normaal dat de politie rond 10en de kroegen bij langs gaat om praatjes te maken met de mensen en te checken of alles goed verloopt...heel gemoedelijk! Grappig om mee te maken, en met een politieagent uitgebreid te babbelen over je reisplannen

Wink

Maar Auckland, blijft een grote stad...en de 'wauw' momenten blijven nog even uit! Om toch de highlights van deze stad te zien, ben ik vandaag samen met Edwin op een gratis bustour geweest! Een eerste dag hier met veel regen...helaas...en het heeft me weer geleerd; altijd een jas/handdoek bij de hand...want als het weer ergens snel om kan slaan is het wel in NZ!! Haha

Droog heen lopen over de harbourbridge, terug in harde regen!

Echter na deze brugwandeling, het drinken van Nieuw Zeelands bier (jaja...Tara ging aanhet bier!!!), en wat uitzichtjes around the city...weten we het zeker...de tijd om het echte Nieuw Zeeland in te trekken is wel gekomen...

Hiervoor heb ik een buspas gekocht, zodat ik met de bus heel Nieuw Zeeland rond kan reizen, en daarbij van de bus af en op kan wanneer ik maar wil. Morgenga ik samen met een Zweeds meisje (dat ik hier ontmoet heb) nog dedichtsbijzijnde stranden bekijken.En aanstaande vrijdag vertrek ik samen met Edwin vanaf Auckland naar het Noorden! Waar we een eerste stop zullen hebben in Wangarei en daarna naar Paihia (Bay of Islands) zullen reizen...

Ergens in het noorden zou ik graag nog wat langer willen verblijven voor ik verder reis (misschien in Bay of Islands...schijnt mooi te zijn), en eventueel opzoek gaan naar werk....Al is het de vraag of het daar lukt (schijnt meer werk te zijn op het zuidereiland!) Hoe dan ook...vrijdag weer het avontuur tegemoet...and... we shall see how it works out!

Tot de volgende blog!!!

Cool

PS. Ook veel foto's bij mapje Auckland geplaatst...(geeft de site rechts helaas niet aan, maar via foto's kun je hier zelf bij kijken.)

Reacties

Reacties

Marielle

Hoi Taar,
Leuk om dit zo te lezen, en gelukkig ben je weer bijgekomen van je reis. Wat heftig zeg. Maar goed, nu dus reizen met de bus! haha. Geniet ervan en ik vind t leuk om af en toe eens wat te lezen!

xxx Marielle

Roelie

Ha die Tara,

Jaja, ook vanuit Ruinen wordt je gevolgd.
Groetjes en geniet er van.
Roelie en Fam

Roel

Hey Tara, don't worry ! Na Auckland wordt het echt alleen maar mooier, believe me ;-) dat is tenminste mijn ervaring! Enjoy, groeten uit Havelte

Lisanne Z.

Hey meis!
Al veel gedaan en gezien dus (in 1 stad :p).
Leuk, leuk, leuk!! Nu echt NZ in, ben benieuwd!
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active