TaraDownUnder.reismee.nl

Aangekomen in Darwin...

Met de bus hoe langer hoe meer gebruikt als camper (11 personen in 24persoonsbus = overal spullen, en stoelen als wasrekjes met natte kleding en handdoeken haha

Wink
), temperaturen nu wel oplopend naar 40 graden & veel meer 'ongewenst' wildleven....wordt het ons nog even duidelijk gemaakt: 'Wat wil je in deze tijd van het jaar in het noorden!' Ja het is wettseason!

Na onze toch wel heerlijke hostelkamer met airco in Alice Springs te hebben verlaten, is het weer even gedaan met de 'luxe' (dat ik dat nog zou zeggen over 'n hostel!!!Haha

Tongue out
)
Zo werd maandag een van mijn angsten over Australië even erg realiteit...na een verfrissende duik in natuurwater onderweg, gebruikte ik 'n toilet wat ik voor t zwemmen ook had gebruikt ( en wil niet weten of het toen ook al zijn bezoeker bevatte!) ...bij het doorspoelen kwam er echter een slang onder de rand van de pot (waar het spoelwater uitkomt) omhoog zetten...al gillend en wel sprong ik op zij...!!
Terug in de bus kwam een meisje van de groep mij vertellen dat ik ongelovelijk veel geluk had gehad...het bleek een giftige slang te zijn geweest, een van die dodelijke dieren hier in Australië!!!! Tranen liepen me over mijn wangen, half van blijdschap, half van de schok! Wat als het me gebeten had terwijl ik gebruik maakte van het toilet....Daar wil je toch niet over nadenken!!!

Eenmaal aangekomen op de kampeerplaats kwam Anne terug van het toilet...'het zit hier vol met kikkers...' Vrij grote kikkers, in de toiletpot en douches...Gids: 'Ja dat is normaal deze tijd van t jaar, zolang t maar geen padden zijn of donkergroene/bruine! (dan zijn ze niet giftig) Spoel ze door, hopen dat ze dan ff weg zijn en hopen dat ze niet terug zijn voor je klaar bent!'
Wat?!?! dacht ik, waarom wou ik ook alweer zo graag naar het noorden van Aus (want dat was eerst meer mijn idee dan die van Anne)...??? Vervolgens werd me ook nog even verteld dat hier ook nog slangachtige wormen met pootjes (duizendpoten ten dikte van een vinger) kunnen zitten en dat je je eigenlijk niet al te druk moet maken om slangen omdat die niet bijten zolang ze zich niet bedreigt voelen maar dat je juist bij spinnen niet weet wanneer ze bijten! 'Fijn' :S En dan is 't 's nachts in de tent zo benauwdwarm en zweterig dat je je eigenlijk niet veilig in de slaapzak kan verschuilen...Ja ik met mijn grote 'liefde' voor al dit soort beesten was wel even flink klaar met Australië!!!

Maar inmiddels zitten de kampeernachten er weer even op
Cool
En al moest ik de laatste ochtend toch nog weer even kikkers uit de wc en douche jagen, en om me heen slaan om de mosquito's van me af te houden, ik ben toch blij Northern Territory in deze tijd te hebben gedaan...zwemmen onder watervallen (die er niet altijd zijn in de dry season) en mooie wandelingen door kakedu national & lichtenfield park waren leuk. En het 'grotere' Wildlife Kangeroos, aparte vogels, wallebies en nu ook krokodillen spotten blijft leuk en bijzonder!

Hoe dan ook, inmiddels zit onze 14daagse outbacktour erop, en stappen we morgenochtend op het vliegtuig naar Cairns, waar we een paar 'rustdagen' (even niet verplicht 4,5 of 6 uur op staan !:-p) hebben,waarna we aan onze tocht langs de oostkust gaan beginnen!

Op naar een 'nieuw deel australie'
En ik check nu eerst alle kanten van een toilet, spoel eerst even door, voor ik er gebruik van maak...!!!Dat wel!

Reacties

Reacties

Lisanne Zanting

Haha zelfs ik moet er hier van griezelen!! Gadver moet er niet aan denken dat zo'n slang (en nog giftig ook!!!) uit de pot omhoog komt zetten :O Maargoed, die kans is hier toch wel erg klein ;)
Ga lekker genieten van je rustdagen en van je reis daarna!! Liefs

Ineke

Wat een horror verhaal. Gadver, 'k moet er niet aan denken!!! Hoop dat de oostkust een heerlijke ontspannen periode voor je gaat worden. Veel plezier!!!!

Liefs en dikke kus, Ineke

Milou

Lieve tara,

Ik hoorde van Oma, dat bij de de oostkust haaien zwemmen. Er zijn 2Mensen aangevallen. Dus pas op, als je gaat surfen! En heel heel veel plezier en rust maar even lekker uit!


Liefss Xxxxx Milou (en ook een dikke kus van oma)

Anny Broekman

Hi tara,

Dat was wel even griezelen!!! Ben je ook in de kroeg in Daily Wathers geweest?(heeft Susan gewerkt) Op naar de drukkere oostkant. Veel plezier op de mooie stranden en onderwaterwereld!! groetjes A en A

Sanne

Echt zo cool Taar, die foto's!!! Maar ben niet jaloers op al die wilde beesten, juk! ;-) snap wel dat het super eng is zo'n slang en dat je daarna wel echt even denkt van shit ik heb wel geluk gehad.. Maar als je dat even op zij zet ziet het er wel allemaal zo mooi uit, wat kan de natuur toch mooi zijn... Inmiddels zit je al weer aan de andere kant van AUS, dus ben heel benieuwd naar je verdere verhalen.. Weet je al wat je vervolgplannen zijn? Liefs en een dikke kusxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active