TaraDownUnder.reismee.nl

Hostelleven & alleen reizen...

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag precies 2 weken in NZ (bijna 3 weken weg), en het voelt alsof ik al maanden hier ben;) Haha..al de nieuwe indrukken, gebeurtenissen en verschillende plaatsen!

Wink

Een heel nieuw leven in gegaan...een hostelleven... wat ik startte met best wat heimwee (had ik niet verwacht voor ik wegging, maar ja Tara had er best last van!

Tongue out
) Je geeft eigenlijk al je privacy op en deelt kamers met mensen die je niet of pas kent, en tegen de tijd dat je mensen een beetje 'kent' vertrekken zij of jij weer en komen er weer nieuwe voor in de plaats! Andere leer je helemaal niet kennen (omdat ze pas halverwege de nacht binnen komen en ze nog slapen als jij weer opstaat bijvoorbeeld
Wink
) Daarbij is het ook gewoon een kwestie van geluk hebben of niet...

  • Zo werd ik 1 ochtend in (de eerste keer) Auckland om 6.30u gewekt door veel (erg luid) vrouwelijk gekreun uit de kamer naast me...een half uur (!) later kwam er (gelukkig, eindelijk) ook mannelijk gekreun bij...(wist ik dat ik er bijna vanaf was
    Tongue out
    )...maar, niet meer geslapen...Dankjewel buren!
    Yell


    Vervolgens stap ik uit bed, liggen er onder mij (dat waren dus een paar van die mensen die ik niet heb leren kennen omdat ze pas in de nacht binnenkomen) een dame & een heer...en de heer met blote reet buiten de dekens...Tja...eh Goeiemorgen!
    Tongue out
  • In Paihia had ik meer geluk de eerste nachten, ik mocht de kamer delen met mensen die net als mij rond 11 uur in bed lagen (om te slapen), behalve de laatste nacht. Die dag had er mensenwisseling plaatsgevonden, een stel gezellige Engelse meiden kwam bij mij op de kamer slapen (nix mis mee, opzich...) maar na een stapavond kwamen ze rond 1uur lachend en wel de kamer binnen bonken...Tara wakker...eenmaal weer in slaap opeens: 'Whahaha...I'm so drunk, my head is spinning, I can't sleep!' (Een van die meiden)....Tara weer wakker. Fijn weer slapen...staan ze nog half dronken en met veel kabaal om 6.30u op! Kort nachtje voor hun , maar ook kort nachtje voor Tara
    Tongue out
  • Moet je nagaan dat ik dus wel al iedere nacht slaap met oordopjes in!
    En dan van die fijne mensen die zo hard snurken dat zelfs tien oordopjes niet zouden werken!
    Wink
    Ook die heb ik al meegemaakt! Haha

    Gelukkig zijn er ook momenten dat je wel geluk hebt. Zo heb ik een aantal van de mensen waar ik een van de kamers in Auckland de laatste keer mee deelde, weer ontmoet deze dagen (erg gezellig!
    Laughing
    ) en slaap ik nu met zeer rustige vriendelijke Engelse jongen op een kamer voor 6 personen. Daarvan dacht ik eerst ook...ojee alleen een jongen (hoeft natuurlijk niks uit te maken, maar als je niet weet wat voor een type het is...geef ik als vrouw toch voorkeur voor een meisje!)...maar Dan (zoals hij heet) kwam binnen, stelde zich direct voor en was spontaan en vriendelijk...Tara gerustgesteld
    Laughing

Hoe dan ook, het is een leventje waar je enorm aan moet wennen, en wat ik bij iedere verandering nog steeds weer spannend vind! Maar...het went..

Wink
Zo langzamerhand...

Sinds woensdag (26 okt) zit ik weer in Auckland na een paar mooie dagen in Paihia & Cape Reinga (noordelijkste puntje van NZ), de plek waar mijn reis 'alleen' startte.


De eerste dagen van dit avontuur heb ik nog veel doorgebracht met Edwin en/of Anne. Maar afgelopen maandag (24 okt) vertrok Anne (Edwin was al weg) voor mij uit de Bay of Islands om verder te reizen. Was ik een eerste middag echt alleen! Het idee vond ik best wel even eng...maar na een paar uur realiseerde ik me dat ik dat juist ook wel nodig had! Even heerlijk tot jezelf komen!
Je komt jezelf dan ook wel tegen zo, maar eigenlijk is dat ook helemaal niet zo verkeerd. Nu kan ik ook daar de tijd voor nemen!

Ik kan er best van genieten alleen te zijn; juist daardoor kom je veel mensen tegen, voor even kort een praatje bijvoorbeeld! Erg leuk! Zo ben ik vandaag (om ook weg te zijn uit de big city) een dagje naar Waiheke Island geweest, en heb ik daar alleen in zo'n 3 a 4 uur tijd een wandelroute gelopen.

En al popel ik om al mijn verhalen en foto's te delen, het voelt toch ook wel avontuurlijk om zoiets alleen te doen,en....daar is het gevoel wat ik miste dan een beetje:

'Yes, ik doe deze reis!

Cool
'

Reacties

Reacties

Lisanne Zanting

Hey meis!
Oeehh... spannend in je eentje alles doen hoor! Echt superknap dat je dit allemaal doet (en het nog leuk vindt ook :p)!! Have fun in je eentje, nouja eentje... je ontmoet er zo te lezen meer dan genoeg mensen :)
Liefs!

Vivian de Jong

Hallo Tara,
Je kent mij niet maar was een beetje aan het neuzen op reismee.nl. 1 december vertrek ik voor 2.5 maand naar nieuw zeeland om te gaan backpacken! Ook in mijn eentje, heel spannend maar hoop dat het het net als bij jou( wat ik tot nu toe lees) een onwijs gaaf avontuur word. Vind je het goed als ik mijn e-mailadres erbij voeg en jou volg zodat ik nog wat tips en trics kan opdoen?!
Veel plezier nog en wie weet tot ziens ;) Mijn site is trouwens vief-goes-kiwi.reismee.nl Staat nu nog niet zoveel op maargoed!
X
Vief

Tara

Heey Vivian,

Natuurlijk vind ik dat goed! Mocht je nog vragen hebben ofzo mag je me ook altijd mailen tara_boerszz@hotmail.com;)

En wie weet komen we elkaar nog tegen! Succes met alle voorbereidingen!:)

Groetjes Tara

Coby Koster

Hoi Tara,

Van uit Pesse een hele mooie tijd toegewenst. Geniet er van, voor je het weet ben je weer thuis. Morgenavond gaan we naar Margreet en Kor en dan zullen we jou verhalen wel horen.

Betsy Wink

Sjonge Tara wat ben jij actief op je blog! Super hoor. Ik geniet heel erg van je foto's en verhalen. Ik krijg nu alleen maar meer zin om mijn droom, ooit nog eens naar NZ te gaan te verwezenlijken. Ga zo door!
groet
Betsy Wink, docent PABO Meppel

Annet van der Laan

Hoi Tara, Leuk om je website te bezoeken! Ik was wel nieuwsgierig hoe het je vergaat. Ik vind het heel stoer van je, zo helemaal in je uppie, zo ver weg. Je maakt natuurlijk van alles mee. Natuurlijk valt het wel eens tegen, maar ik zou zeggen: geniet er vooral van! Ik kom nog wel eens weer op bezoek!

Lisanne

Heej schattie,

wat een verhalen zeg!! Maar een goed teken dat je het super naar je zin hebt daar!! Wij wensen jou nog veel succes met alles wat je tegen komt en al die snurkende mensen enz op je kamer hihi ;)

Liefs, de Van De Beltjes!!

Anny en Albert Broekman

Hi Lisanne, leuke verhalen!!! de start was wat moeizaam, maar heerlijk dat je nu geniet. Ja, je komt alles tegen op je pad, maar wat een ervaring!! NZ hebben wij toen niet gedaan maar staat nog wel op ons lijstje.Wie weet!!
Wij zijn weer benieuwd naar je volgende verhaal, ik hoorde van je oma dat je nu geen internet hebt,

Enjoy Liefs Anny en Albert

Sarah Suttmann

Hoi Tara,
Het is hartstikke leuk om je op deze manier een beetje te volgen!
Nog heel veel plezier daar en lekker genieten!
X Sarah

Anny Broekman

Hoi Tara( ipv) stom he?? was nog in gedachten bij het verhaaltje van Lisanne!!
Hoe gaat het in NZ?? al een baantje gevonden??
Ben weer benieuwd naar je volgende verslagje.

HARTELIJK GROET Albert en Anny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active