TaraDownUnder.reismee.nl

Eindelijk weer even een update...!!!

Heey allemaal,

Ik kreeg al wat vragen naar mijn wwoofingervaring, werk, leven hier...kortom naar een nieuwe blog...Mijn laatste blog was na 2 weken in Nz te zijn, nu ben ik er inmiddels 2 maand...dus inderdaad ook wel eens even tijd voor een update!!

Wink

In mijn vorige blog vertelde ik al over het hostelleven...een leven wat heel gezellig kan zijn, (Je ontmoet ontzettend veel leuke nieuwe mensen), maar wat mij af en toe ook best zwaar valt! Van de twee maand dat ik hier ben heb ik misschien een kwart van de tijd goed geslapen (...en dat ondanks de oordopjes en het makser!

Tongue out
) Ook het continu onderweg zijn en de vele nieuwe activiteiten die je beleefd kosten af en toe veel energie! Voor mij (sommige mensen kunnen het veel makkelijker, zo sprak ik een jongen die al 4 (!) jaar in hostels leefde en alleen maar rondtrok haha) waren afgelopen maanden dan ook niet alleen maar geweldig!

Om een beetje een plek voor mijzelf te krijgen heb ik een week wwoofen uitgeprobeerd! Werken op de boerderij tegen kost en inwoning! Hierbij had ik inderdaad een eigen kamer en badkamer...wat heerlijk was. Ook het werk was best een beleving...(nu weet ik het zeker..Ik ben geen tuinierder!! Haha.

Wink
)...alleen eindigde deze week met een vervelende ervaring! Ik was bij een ouder koppel (tussen de 60-70jaar) en de laatste avond was de vrouw al op bed, terwijl de man een film keek...de film waarin voor het eerst in NZ sex en naaktbeelden werden vertoont. Toen ik zei dat ik naar bed ging, liep de man met mij mee, omhelsde me en probeerde mij een kus op mijn borst te geven terwijl hij mij bij de naam noemde van de naakte vrouw uit de film (!!!) Hem natuurlijk weggeduwd en naar bed gegaan...Er is gelukkig dan ook niks gebeurd, maar dat was al teveel! Ik was dan ook erg blij dat ik de volgende dag vertrok! En dat was mijn Wwoofingsexperience 1 en waarschijnlijk ook de laatste...al zou ik misschien op boerderijen kunnen kijken waar meerdere backpackers komen...ik was er wel klaar mee!

Gelukkig kon ik deze vervelende ervaring al gauw weer los laten toen ik weer op reis was in een kleine bus met zo'n 15 personen! Met deze groep in Hahei begonnen (waar ik het prachtige Cathedral Cove heb gezien..) en tot aan Wellington ben doorgereisd! Het was een erg gezellige groep...en met de skydive in Taupo + de Tongarirocrossing in een van de 'Lord of the Rings' gebieden als hoogtepunten zorgde dat voor een erg leuke reis!

In Wellington ging de groep uit elkaar en hebben we afscheid genomen! Jammer, maar tegelijkertijd was ik ook wel even weer toe aan op mezelf zijn (en even niet een continue strakke planning, en volgeplande dagen!

Tongue out
) In iets minder dan anderhalve maand tijd had ik toch het hele noordereiland gezien! Maandag 21 November heb ik dan ook het Noordereiland verlaten om op het zuidereiland op zoek te gaan naar werk. Helaas blijkt dit nog niet zo makkelijk te zijn in NZ...bij verschillende bedrijven was het mijn cv tussen 20 (!) andere of moest ik meerdere weken wachten op een eventueel solicitatiegesprek. Omdat wachten ook geld kost, ben ik ondertussen doorgereisd; Abel Tasman National Park bekeken, de ruige westkust met o.a. de mooie pancakerocks afgereisd en de Franz Josef Glacier beklommen.

Het was uiteindelijk in Queenstown waar ik via een telefonisch sollicitatiegesprek werd aangenomen voor werk bij een pizzaria/cafe (van duitse eigenaars) in Te Anau. Samen met een duits meisje (waar ik inmiddels een week mee optrok en die bij hetzelfde werk was aangenomen) ben ik zo'n week geleden voor dit werk naar Te Anau afgereisd. Mijn bedoeling was hier zo'n 4 maand te gaan werken (om flink te sparen) en daarnaast een eigen kamer/appartementje te zoeken om weer een tijd een eigen plek te hebben (wat ik toch wel erg mis zo in het hostelleven)...helaas verliep dit anders! Na een week werken, en intensief zoeken naar een eigen plaats (met collega's samen) bleek al gauw dat dit nog niet zo makkelijk was. Daarnaast was het loon hier niet royaal en zat sparen terwijl ik nog in hostels zou moeten verblijven er nog niet in. Het contract tekenen waarbij ik mij voor een aantal maanden zou vast leggen, met een opzegtermijn van 3 weken voelde voor mij dan ook niet goed. Toen ik dit aangaf op het werk, hoefde ik echter helemaal niet weer te komen...en helaas wilden ze mij mijn al gewerkte uren (Toch zo'n meer dan 300 dollar) ook niet uitbetalen ('we hebben geen contract dus dan hoeven wij dat niet te doen.') Een tegenvaller....maar wel sta ik achter mijn keus mijn gevoel te volgen en niet te tekenen voor deze voorwaarden...

Dus...inmiddels is Tara weer op reis (nu in Dunedin)...en druk aan het nadenken over hoe ik mijn trip verder ga plannen! Eigenlijk heb ik bijna heel NZ al gezien, en verhalen van andere backpackers vertellen mij dat werk in Aus makkelijker te vinden is...dus wie weet wordt het alleen reizen in NZ en werken en reizen in Australie! Of zelfs alleen reizen, en werken in Nederland (waar je toch al gauw 2 x zoveel verdient zonder diploma van 'n opleiding, laat staan met)...omdat ik toch ook wel eens flink naar een eigen kamer/bed/keuken verlang...we zien wel wat er allemaal nog op ons pad komt!

Cool

Morgen stap ik weer op de bus naar Queenstown, waarna ik vanaf vrijdag de laatste plaatsen in NZ met mijn StrayBusPass ga bereizen...en dan... Australie? Of toch nog werken hier...? We zien het wel...in iedergeval weer op naar nieuwe kansen en nieuwe mogelijkheden!

Laughing

Lieve groetjes mij

Reacties

Reacties

Betsy Wink

Sjonge Tara heftige belevenissen, Ik kan me je verlangen naar een rustig plekeje voor jezelf goed voorstellen. Je ziet zoveel moois en je beleeft zoveel dat je nauwelijks tijd hebt om het op je in te laten werken. Daar raakt een hoofd behoorlijk vol van. En als je nog naar AUS gaat, dan kan ik je wellicht in contact brengen met een internationale school, waar nu een student van me zit, waar ze volgens mij nogal wat krapte hebben. Dan stuur je me maar een mailtje. Veel succes bij alles wat je doet!

Lisanne Zanting

Hey meis! Jeeutje, een hele update met weer erg veel leuke en minder leuke ervaringen... Hopen dat je er voor jezelf uit komt (en met het geld natuurlijk) hoe je het voor elkaar gaat krijgen, maar jij kunt dat dus dat gaat helemaal goed komen!! Liefs

Marieke Dijkstra

Hey Tara!!!
Ik moet toegeven dat ik je verhaal nu niet ff heb gelezen.
Maar dat ik je via deze weg fijne feestdagen wil toewensen.
En een knaller van een goed oude en nieuw!!!
En ik hoop je in 2012 weer terug te zien!

Dikke Kus Marieke!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active